2019. szeptember 7., szombat

OHI pozícióm értékelése

Nem szoktam véleménycikkeket olvasni, mert a túlnyomóan inkompetens szerzők véleménye eltérít meggyőződésemtől.Ezért aztán akinek élő OHI pozíciója van, vagy netán most gondolkodik vásárlásban, az ne olvasson tovább! Kuka!
Kapcsolódó kép
Adataim szerint 2017. február 10-n szereztem tulajdont OHI-ben, egy a Health Care ágazathoz tartozó eREIT-ben, amely szűkebben a Skilled nursing facilities-be sorolható. Miután ilyenből kevés van, összehasonlító elemzést az általános Health Care-re érdemes végezni. A társaság bemutatása megtalálható honlapjukon, ettől most eltekintek.
Az egykori vásárlási motivációimat sajnos nem rögzítettem, de amennyire vissza tudok emlékezni,szerepet játszott benne a prompt osztalékhozam (0.62*4/31=8%, ami 0.64*4/31=8.25%-ra emelkedett a későbbi emelések következtében), osztalékmúlt, negyedévenkénti osztalékemelés, árfolyamtörténet és a demográfiai trendből következő kilátások. Kétségtelenül hosszú távú befektetésnek szántam, amiből mostanra lett egy 2.5  év után lezárt inkább spekulációnak nevezhető tulajdonlás.
Kb. 50% total return eredménnyel 41.6-n lezártam a 31-ért vásárolt pozíciómat. A vásárlás óta különböző szerzőktől kapott hideget-meleget, megjárta mennyet (40) és pokolt (25.3).