2017. július 1., szombat

Omega Protein (OME)


Képtalálat a következőre: „omega protein”


Update 2017.10.07
Ez a pozíció nem volt sikertörtének tekinthető egészen tegnapig. Nem elég, hogy az árfolyam leesett egészen 15-ig, az opciómat is lehívták (ami ugyan nem egy tragédia, de növelte a tőkelekötöttséget). Valójában mindig hittem a cégben (és szerencsére ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül), azért kezdett kényelmetlenné válni az állapot.
Tegnap aztán tőzsdenyitás előtt bejelentették, hogy Cooke felvásárolja a céget részvényenként $22-ért. Így aztán hirtelen a kb.15% lebegő veszteségből lett 14,5% realizált nyereség, miután $21.95-n zártam a pozíciót. A cég részvényeinek kb.25%-a tegnap gazdát cserélt.
Érdekes módon - és ezt már másutt is megfigyeltem - napközben az árfolyam a bejelentett ITP (Initial Target Price) fölé emelkedett, sőt fölötte is zárt. Ezt leginkább annak tulajdonítom, hogy ez még nem lezárt tranzakció, van némi esélye annak, hogy végül magasabb áron is vásárol a végső vevő (merger arbitrage?).


.


Vége---------------------------------------------------------------------------------

Leválogatásom során látókörömbe került egy viszonylag kis cég, amely éppen most kezdett osztalékot fizetni. Megvizsgáltam, majd pozíciót vállaltam SHORT PUT 22.5@3.3 AUG18'17 -tal 2017.04.25.n

A részletek iránt ellnállhatatlan érdeklődést mutatók itt megtalálják a befektetői kapcsolat aloldalukat, illetve 2017. májusi prezentációjukat.

Leszedtem a cég és finviz szerint az ágazatban operáló társvállalatok (jjsf, ome, ingr, lnce, mkc, cag, sjm, cpb, k, gis, flo, bgs, aln, stkl, ths, twnk, nomd, farm) fundamentális adatainak egy részét 10 évre visszamenőleg.
Ezek után készítettem a teljes sokaság összes adattfajtájának minden vizsgált időpontjára egy medián értéket, melyet idősorosan ábrázoltam egy-egy charton (mediánt választottam, mert ez sokkal reálisabb képet ad, mint az aritmetikai átlag).

Ezáltal összevethetővé válik OME és az összehasonlító sokaság adatainak trendje. Arra a vélekedésre jutottam, ha már megcsináltam eddig az elemzést, elérhetővé is teszem, hátha érdekel valakit.

Íme az eredmény további kommentár nélkül: (véletlenül bennemaradt GIS és FLO is egyedileg, de úgy döntöttem, nem szedem ki, talán nem túlzottan zavaró; a jelmagyarázat alul található)
Nem strukturáltam a mutatókat. Akit érdekel, fejben össze tudja rakni.

A post legvégén az ínyencek találnak Trading View fundamentális adatchartot (az éppen vizsgálni kívánt adat kiválsztható).

Book value                                    

EPS


 BVPS

 Debt/equity

 Dividend/fcf

 EPS y/y

 EPS

 EPS growth

EV/EBITDA

Gross margin

interes coverage

beruházás/amortizáció 

mcap

net margin 

p/b

P/E 

price/fcf

p/sales

 payout

revenue/share

revenue

roa

roe

roi/wacc

sga/gross profit

sga Y/Y

shares outstanding

total liability/equity

growth estimates

earnings surprise



Fundamental data by TradingView